Tuesday, December 6, 2011

rOse prOpaGate

dah banya kali aku mencuba n men'try' utk menyemai sendiri rose2 nie.. ada yg bertunas tp after 3ari keluar daun dian pn layu n batang menjadi itam.. pastu apa lg kojol laa huh frust sungguh aku... rasa mcm nk picit2 jew huhuhuhu.... tp kali nie tgk mcm ok jew nie.. tp still xberani nk mengharap lagi sbb dia masih xstabil lg nie.. harap2 laa dia boleh membesar dgn sihat... setakat nie yg nampak berjaya cuma wild fairy rOse jew.. cutting tue aku amik dr nenek saudara aku kat kg... memula mmg xconfident tp bila tgk2 lama2 dia ok jew.. n dah kluar akar... pn masa aku alihkan ke pasu lain... skrg nk ada 1st buds tp tue aku xde amik pic lg.. heheh takpe2 esok aku snap picnyaa yee.. cutting yg aku nk show nie dr rOse yg aku sndri xtau apa rupanyaa heheh amik dr jiran dekat area umah aku... dia kata rose kg berbunga besar.. kalau ada rezeki hidup nmpk lew bunganya mcm ne yee... kalau kiok maknanyaa kena byk studi lg cuba n trus mencuba....


dia bg 5 cutting tp aku cut jd 8, yg jd tunas ada 6 tp yg survive pai skrg nie 3jew.. tu pn xtau hayat panjang ke pendek huhuh tawakal jew laaa


yg nie lak aku try biak guna span basah.. xtau jd ke tidak.. dah tumbuh tunas n daunnya dah tue, yg nie cutting dr pokok yg dh terpatah.. hurmm keje kucing2 xsekolah le tue bole dia patahkn pokok rose aku sib baik aku xtau kucing yg mana satu xsekolah tue kalau tak jenuh gak aku nk ajar depa sume kuikukuikui.. :P

No comments:

Post a Comment