Thursday, November 3, 2011

my new Baby dah pulih

kecian my baby sweet heart nie aku memula beli 2week lepas... masa aku beli ada 3buds 1dh nk kembang lg 2 tue masih belum bukan kelopak... after 2day aku pn dok pindahkn lee baby nie ke tanah.. n masa aku siram air udang tue terkena skali dgn dia... so esoknyaa tetiba my baby nie buds dia makin layu aku pn pelik laa ape lg aku dok cabut buds dia then ada ulat kecik2 dlm tue what??? xpenah jd.. mula laa aku dok sedih n pening kpla nk buat apa... tp aku xde buat apa aku biar jee then keesokknnya lak aku tgk lg bud yg lain mula mungecut jugak n tunas baru pn mula jd coklat tua (tanda nk mati) hurmm xbole jd nie ape lg aku pn dok korek balik potong sume buds n rendam dlm air nk bg tanah turun... aku buang semua tanah2 tue.. then tinggal akar jee pastu aku tanam balik rOse tue... 2ari lepas tue dh nmpk ada tunas nk keluar hehhhehe suka2 huh lega rasa... skrg nie dh 2inch dah tunas2 tue ada dlm 4-5 tunas baru.. harap2 menjadi laa n membesar mjadi rose yg menawan...
tapi aku rasa bukan sbb air udang tue dia membusuk tp sebab tanah dr nursery tue yg xserasi dgn tanah yg aku beli kot tue yg jd mcm tue.. masa aku beli tue kaler dia mcm dark purple pink ke dark pink hurmm xsure sbb aku tgk buds jee xsempat nmpk dia kombang huhu takpe kita tunggu dia besar nk kuarkn bunga yee... tungguuuuuu...... :)


nie laa si baby tue hehhhehehe comey kan..

No comments:

Post a Comment