Monday, October 18, 2010

My LiTtl3 GaRD3n





Tadaa... nie salah satu penghuni yg menghuni di laman saya.... heheh Bunga TERATAI or nama saintifiknya Nelumbo Nymphaea huawawawwa santikkk i like it... muahaaa.. hurmm ni antara bunga yg paling aku sayang... aku tanam teratai ni dlm pasu tp dont worry sbb aku dah letak ikan Guppy kan dlm tu heheh rajin ikan2 tu beranak2....




ni pulak water lily adik beradik dgn teratai jugak... hehehh ada "story" pasal water lily nih.... huwawaw dek kerana aku teruja sgt2 nk memiliki bunga ni aku sanggup turun parit utk mengambil pokok bunga ni... hahah kebetulan masa tu parit tu baru di korek... so air masih cetek lg dan aku pun tak menghiraukan nasihat my lovely hubby yg mengatakan bahaya... nnt jatuh... tp biasa la di sebabkn kedegilan di campur dgn keterujaan utk memilikinya aku terjah jeeeee... bila ku tarik bunga tu... jeng jeng jeng.... hahah dgn aku2 skali nak terhumban huwawaw.... dek kerana terkejut spontan aku trus nk panjat kuar parit tu tp tanah yg ku pijak tu rupanya lumpur kerass... hahah tenggelam kaki ku nsaib baik sebelah je... hehehe pe lg bila nk balik kena naik kete huhuhu habis laar kete hubby ku... huhuhu sori hubby....

Tp bunga ni bapa ku minta kan dr org kg ku... hehheh so dpt la sepokok... dkt kg ku ada water lily kaler ni jee... yg ku cuba amik sendiri tu warna putih... huwawwaaa... tp alhamdulillah sihat pokok yg bapaku beri tu smpai skrg... yg aku beli kat kedai warna pink purple... tp takmo idup kat pasu pastu aku campak kat longkang kecik kat umah sblh umah leh pulak idup... geerrrrr......




Ni orkid yg di beri oleh temanku hehhe Amy... hurmmm nama orkid ni Dancing Lady... huwawwa... santik... kan kan kan.... bulan 11 ni genap larr 1thn orkid ni jd penghuni my LG... hehehe sbb bunga ni di hadiahkn sempena hari lahir ku.. Thanks beb...





Ni pulak my 1st bunga rose... heheh bunga ni aku beli kat cameron... tahun lepas.. heheh susah pulak nk cari rose putih ni... ni dpt pun ada 1 jenis jeee.. hurmmm biasa la bila tak cari melambak tp bila teringin huwawa susah pulak..... ni rose kampung sebab kecik2....





my 2nd rose tp ni aku beli kat pasar minggu je... hehehheh bukan kat cameron... sepokok rm10.00 tp aku bekenan dgn yg kaler merah hati tu cantikkkk... tp dah de org beli huhuhhu aku terlambat.... hurmm so nak tak nak amik je larrr.... yg ni spesis yg besar2... tak pe nnt aku g cameron aku g beli yg kaler merah ati pulak huwawwawa... tp bila yeee....

No comments:

Post a Comment